top of page
Пошук

Київпастранс страждає від кадрового голоду: чи зупинить це громадський транспорт Києва

У “Київпастранс” розповіли, як виходитимуть з кризи та шукають нові кадри. Справа в тому, що на роботі комунального підприємства вже позначилась інтенсивна мобілізація. Про це пише Інформатор з посиланням на tsn.ua.


Кадрова ситуація стає дедалі критичною

Експерти кажуть, що у КП "Київпастранс" відсутнє бронювання фахівців, тому працівників активно мобілізують, а частина пішла до лав ЗСУ добровольцями ще від початку війни. Відтак, кадрова ситуація в КП "Київпастранс" стає дедалі критичною.


"Відсутнє бронювання з боку "Київпастранс" щодо своїх співробітників, а саме водіїв та фахівців, які займаються ремонтами рухомого складу та електромереж, призводить до того, що навіть на автобусах вже є дефіцит водіїв. Тобто вже досить давно у "Київпастрансі" автобусів більше, ніж водіїв, які можуть їх обслуговувати", - розповідає співзасновник громадської організації "Пасажири Києва" Олександр Гречко.


Експерт додає, що водіїв у "Київпастрансу" бракує ще й через низький рівень зарплат. Мовляв, якби людям пропонувалася конкурентна зарплата, то проблеми з кадрами не було б.


"Зараз, наприклад, спостерігається критичний дефіцит фахівців з ремонту контактної мережі. Але замість вирішення проблеми, водіям електротранспорту рекомендують зменшувати швидкість, щоб не пошкодити контактну або трамвайну мережу. Це робиться аби зайвий раз не викликати бригаду з ремонту, яка буде виїжджати лише на великі аварії", - розповідає Олександр Гречко.


Він підкреслює, що все це робить міський наземний транспорт ще більше непривабливим для пасажирів. За даними Олександра Гречка, 2016 року на тролейбусні маршрути виходило 450 тролейбусів, а зараз 250. Їх просто списують, не ремонтують, нових не купують.


"Всі тролейбусні стрілки вже дуже застарілі і тролейбуси їх проїжджають дуже повільно. А водіям рекомендують робити це ще повільніше. Я вважаю, що це вкрай неправильно, місто мало б ще раніше замінити ці стрілки аби постійно їх не ремонтувати, а транспорт мав би їздити, навпаки, швидше та за графіком", - додає Олександр Гречко.


Що кажуть у "Київпастрансі"?

В КП "Київпастранс" визнають, що через мобілізацію мають кадровий дефіцит по всіх службах, але вже починають потроху виправляти ситуацію.

"Наразі комунальному підприємству "Київпастранс" не вистачає фахівців за спеціальностями: водії, слюсарі, електрики, інженери. Тому виходячи з наявної потреби в спеціалістах відкриті наступні вакансії: водії – 511, слюсарі – 270, електрики – 49, інженери – 12", - повідомив директор з транспорту КП "Київпастранс" Сергій Литвинов.

Він додає, що мобілізація вплинула на ситуацію з кадрами на підприємстві, як власне на всіх підприємствах по місту. Значну частину водіїв КП було мобілізовано.


"Станом на сьогодні у нас заброньовано 539 осіб, залучено до лав ЗСУ – 560 осіб", - додає Сергій Литвинов.


Зараз "Київпастранс" активно залучає до роботи фахівців, навіть тих, які раніше працювали на підприємстві. Кажуть, що ресурси для цього є.


"Підприємство планує розгорнути інформаційну кампанію з залучення нових працівників. Разом з Департаментом транспортної інфраструктури заплановані візуальні комунікації, а також інформаційні оголошення у наземному транспорті. Запрошуємо до себе людей, будемо навчати і працевлаштовувати", - додають у пресслужбі КП "Київпастранс".


Стосовно нестачі електромонтерів, які обслуговують електромережі підприємства, то у "Київпастрансі" підтверджують, що така проблема дійсно була, але зараз ситуація покращується.


"Зараз ми доукомплектовуємо відповідний штат працівників", - зазначають у пресслужбі комунального підприємства.


Мобілізованих чоловіків могли б замінити жінки

Олександр Гречко переконаний, що система громадського наземного транспорту буде і надалі деградувати, бо ніяких об’єктивних змін ніхто не вносить у його роботу, а мобілізація посилює наявні проблеми.


"Дефіцит спеціалістів посилить кризу, а це означає, що через пів року або рік енергетична система контактних мереж почне "сипатися", а це у свою чергу буде суттєво впливати на роботу міського транспорту", - додає експерт.


Він вважає, що жінки могли б замінити мобілізованих чоловіків на деяких посадах у "Київпастрансі", але для цього потрібно створити для них сприятливі умови праці.


"Альтернативою звичайно може бути більше залучення жінок на тролейбусні та трамвайні маршрути, де вони й раніше працювали. А от щодо автобусів – складно сказати, там своя специфіка роботи, хоча, гадаю, жінки б впоралися. Для цього треба створити сприятливі умови та достойну оплату праці для жінок і вони б замінили чоловіків на автобусах, але поки цього немає", - зазначає Олександр Гречко.


Щодо можливості приймати на чоловічі спеціальності жінок, то транспортники  кажуть, що  відкриті до співпраці для всіх і стать для них не важлива. Головне, аби людина була компетентною та вмотивованою.


"Якщо жінка захоче йти до нас працювати водієм автобуса і у неї достатня для цього кваліфікація, навички, вміння та відкрита відповідна категорія – ми звичайно її візьмемо. До речі, у нас жінки вже працюють водіями автобусів, але їх дуже мало. Традиційно вони керують більше трамваями та тролейбусами", - розповідають в КП "Київпастранс".


А от щодо заміщення жінками чоловічих професій, наприклад, електромонтера не електромережах підприємства, то тут у транспортників є певні сумніви.


0 коментарів

Comments


bottom of page