![](https://static.wixstatic.com/media/4e722e_44bee94ec5734af296d042b28aacf13c~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_59,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/4e722e_44bee94ec5734af296d042b28aacf13c~mv2.jpg)
У одержимих популярними людьми користувачів соціальних мереж виявлено нижчі розумові здібності у порівнянні з іншими. Про це розповів журнал BMC Psychology Journal із посиланням на дослідження угорських учених, в експерименті яких взяли участь 1763 добровольці. Повідомляє suspilne.media.
Майже два десятиліття досліджень дали неоднозначні результати взаємозв'язку між поклонінням знаменитостям і когнітивними навичками. Деякі дослідження показали, що когнітивні показники дещо знижуються за більш високого рівня поклоніння знаменитостям, тоді як інші дослідження не виявили жодного зв'язку.
У новому експерименті піддослідні пройшли тести на словниковий запас, грамотність та вміння рахувати, а після цього заповнили анкету зі шкалою відношення до знаменитостей. Вона дозволила спеціалістам визначити, наскільки сильно респонденти цікавляться життям зірок і плітками, що розповсюджуються у світі.
![](https://static.wixstatic.com/media/4e722e_f3ba4da4386f4276ae5206e94373b979~mv2.jpg/v1/fill/w_143,h_80,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/4e722e_f3ba4da4386f4276ae5206e94373b979~mv2.jpg)
Наприклад, в учасників експерименту запитували, чи відчувають вони потребу дізнаватися особисті звички улюблених зірок і наскільки вони одержимі подробицями їхнього життя. Також дослідники цікавилися у респондентів їхніми доходами та рівнем освіти. За результатами опитування вчені з'ясували, що люди, у яких нижчі показники в когнітивних тестах, демонструють більший інтерес до життя зірок та світу шоубізнесу.
Автори уточнили, що зв'язок цих факторів "не може бути пояснений демографічним та соціально-економічним становищем". Слід зазначити, що у межах дослідження вченим не вдалося точно визначити, чи став чинник одержимості життям популярних особистостей причиною, а не наслідком нижчого інтелекту.
У майбутньому автори експерименту хочуть знайти додаткові докази припущення, що когнітивні зусилля, які витрачаються на одержимість життям знаменитостей, можуть заважати виконанню завдань, які потребують уваги та інших когнітивних навичок.